מים מסלע • הסוף הטוב של דרך החתחתים לתשלום חשבון המים

    נתקלתי בלא מעט ביורוקרטיות בישראל, אבל בדבר מתמשך שכזה, לא נתקלתי באף חברה עדיין. הגעתי מספר פעמים למשרדים וחיכיתי זמן ממושך בתור, ותמיד מצאו תירוץ ודרישה נוספת, ולא תמיד זה נעשה בצורה שמצופה מגוף שמשרת לקוחות
    ארי וידר No Comments on מים מסלע • הסוף הטוב של דרך החתחתים לתשלום חשבון המים

    שלומי מחזיק בבעלותו שלושה נכסים בבאר שבע והסיפור שלו התחיל כאשר ביקש לשלם את חשבונות המים • "היה נראה שיד ימין לא יודעת מיד שמאל" • מי שבע: "לפנים משורת הדין יקבל הלקוח בדיקה ע"י איש שטח"

    צילום: פייסבוק
    נתקלתי בלא מעט ביורוקרטיות בישראל, אבל בדבר מתמשך שכזה, לא נתקלתי באף חברה עדיין. הגעתי מספר פעמים למשרדים וחיכיתי זמן ממושך בתור, ותמיד מצאו תירוץ ודרישה נוספת, ולא תמיד זה נעשה בצורה שמצופה מגוף שמשרת לקוחות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תאגידי המים שהוקמו ברחבי הערים השונות מעוררות לעיתים זעם רב בקרב התושבים שטוענים כי מאז נפתחו התאגידים הפכו חשבונות המים לגבוהים יותר ומסורבלים יותר, ומלווים בביורוקרטיות שלא היו בעבר.

    גם על תאגיד המים 'מי שבע' בבאר שבע, נשמעו לאורך השנים טענות שונות. למדור 'לוחמי צדק' פנה לקוח של התאגיד אשר טוען כי בחודשים האחרונים הוא נתקל בביורוקרטיה מתישה כאשר בסך הכול ביקש לשלם את חובו לתאגיד.

    שלומי מחזיק בבעלותו 3 נכסים בעיר. הנכסים שברשותו מושכרים לשוכרים שונים, ועל כן נוצרו חיובים שונים בכמה מן הנכסים, אולם חלק מהחיובים נבעו באופן אוטומטי ולא על בסיס צריכה אמיתית.

    כאשר גילה כי החובות תופחים הוא פנה להסדיר את חובו, אלא שלדבריו הוא נתקל בביורוקרטיה מתישה לכאורה.

    לדבריו הוא הגיע להסדיר את חובו כבר לפני מספר חודשים, והציג נתונים לפיהם בוצעו חיובי יתר בחלק מהתקופות על אף היעדר צריכה ולכן ביקש לעצור את ההליך המשפטי שנפתח בגין חובות אלו, עד שייבדקו החובות וישולמו, אלא שלטענתו סירבו נציגי התאגיד לכך וטענו כי עד שלא ישלם את כל החובות לא יופסק ההליך, למרות הטיפול שנעשה. ובמקביל, כך טוען הלקוח, נאמר לו שההליך המשפטי יימשך על כל המשמעויות שבכך.

    "בכל אחת מהפעמים שהגעתי למשרדי התאגיד נדרשתי להציג מסמכים אחרים היה נראה שיד ימין לא יודעת מיד שמאל. נציגה אחת אומרת לי משהו אחד, ואחרת אומרת משהו אחר" אומר שלומי.

    באחת הפעמים הוא שמח לדבריו לגלות נציגה שהסכימה לתת לו את מספרה הנייד על מנת שישלח לה את ההוכחות שבידיו, והיא התחייבה לטפל מיידית בנושא, אלא שגם לאחר שהעביר לה את הפרטים, היא לא טרחה להשיב לו עד שנאלץ להגיע שוב למשרדי התאגיד ושם סיפרו לו כי מונה המים ששלח אינו המונה המבוקש, כשהקשה למה הדבר לא נאמר לו על ידי האחראית, לא קיבל תשובה. לטענה זו אגב מגיב הלקוח: "על פי הידוע לי המונה ששלחתי הוא המונה הרלוונטי, וגם אם לא, לא טרחו לומר לי זאת במשך שבועות ארוכים שבוזבזו לשווא".

    מתאגיד מי שבע נמסר בתגובה: "על פי רישומי המערכת, במעמד קבלת הפנייה רשומים בבעלות הפונה שלושה נכסים כאשר בנכס המדובר לא בוצעו טיוב נתונים ועדכון משלמים כנדרש.

    בחודש אוקטובר 2015, בעקבות אי תשלום חשבונות מים משנת 2013 והיווצרות חוב, זאת למרות שבמהלך השנים נשלחו כ-18 הודעות מצד התאגיד (לגבי שלושת הנכסים) המציגות את החובות הנצברים ללקוח, משלא נתקבלה כל התייחסות הלקוח הועבר לטיפול במסגרת אכיפה משפטית לגביית החוב.

    בעקבות כך, בחודש דצמבר 2015 פנה למשרדי התאגיד להסדרת חיוביו, במסגרת הגעתו לטיפול בפנייתו ובחינת נתוני מערכות התאגיד, נתבקש להציג בפני התאגיד תמונה ממונה המים בנכס המדובר כמו כן, נרשמה התערבות אחראית המשמרת ואף מנהלת שרות הלקוחות, במסגרת כך, ניתנו ללקוח  אמצעי התקשרות לרבות טלפון נייד  וכתובת דוא"ל להתקשרות ישירה מול אחראית המשמרת על מנת להשלים את הטיפול בפנייתו על הצד הטוב ביותר האפשרי.

    בסוף דצמבר 2015 הושלם טיפול בשניים מתוך שלושת נכסיו של הלקוח באופן מיטבי ולשביעות רצון הצדדים. לגבי הנכס השלישי שברשותו,  הקריאה שהתקבלה ממונה המים ע"י הלקוח אינה תואמת את נתוני המערכת ולכן התבקש להשלימם, פעולה אשר טרם בוצעה עד נכון להיום".

    בעקבות פניית 'לוחמי צדק' הסכימו בתאגיד לסייע ללקוח "לפנים משורת הדין ע"י ביצוע בדיקת שטח ע"י איש שטח מטעמנו לבחינת נתוני השטח ווידוא התאמה לרישומי מערכות התאגיד.

    יצוין כי פעולות האכיפה כנגד הלקוח הוקפאו במסגרת הליך הטיפול בפנייתו, כך שאינה ברורה טענתו לפיה הליכים משפטיים ממשיכים נגדו. כ"כ יצוין כי ללקוח ניתן שרות מקצועי ואיכותי במסגרת הליך הטיפול בו, זאת למרות קושי במציאת שיתוף פעולה מצדו לקידום השלמת הטיפול בפנייתו".



    0 תגובות